Klubbmøte 21. august

Velkommen til høstens første møte!
Torsdag 21. august kl. 18:30, hos Norsk fotofagskole i Nedre Ila 39.

Tema denne måneden er «Kolleksjon». (Tema for kolleksjonen er fritt)

Det skal leveres EN bildefil bestående av en kolleksjon med 3, 4 eller 5 bilder.
Det er flere framgangsmåter for å lage en slik kolleksjon. For de som benytter feks Adobe Lightroom eller Adobe Photoshop, kan dette gjøres i disse programmene.

Det finnes også enkle webbaserte programmer eller programmer som kan lastes ned til dette formålet. Et slik eksempel er Fotor. Programmet kan lastes ned for å lage enkle kolleksjoner («collage»), eller man kan registrere seg på nettsiden og lage bildene online.

Det er også mulig å lage en presentasjon i for eksempel Powerpoint. Lagre da bildefil som jpg i best mulig oppløsning.

Inspirasjon til kolleksjoner kan være bildene som ble levert til NM i foto i fjor høst.
Se Bildegalleri (krever at man er innlogget hos http://www.nsff.no):
Klikk på lenkene «Fargepapir kolleksjon» og «Monokrom kolleksjon»

Vi ønsker å gjøre bildene tilgjengelig via web før innlevering, slik at de som ønsker kan se gjennom bildene før torsdag. Vi opprettholder derfor innleveringsfrist mandag kl. 23:59, tre dager før møtet. Innleverte bilder blir tilgjengelig fra tirsdag ettermiddag (anonymisert og uten tittel). Det kommer en egen epost på dette med lenke til bildene.

Bilder leveres inn via NSFF sine websider.

Logg deg på med brukernavn og passord som du har fått fra NSFF. Du må være registret medlem i TKK for å kunne delta i konkurransen.

På høyre side finner du lenken «Klubber med egne innleveringer» og «Trondhjems KK». Her finner du registrering og opplasting for Månedens bilde.

Skulle det være problemer med innlogging eller opplasting, ta kontakt med styret eller bildene kan sendes som epost til: trondhjemskameraklubb@gmail.com.
Bruk i så fall følgende navngivning på vedlagte bildefiler: bildets_tittel-fornavn_etternavn.jpg. Eksempel på filnavn: En_fin_blomst-Ola_Nordmann.jpg

Dette innlegget ble publisert i Klubbaktiviteter, Konkurranser, Praktisk informasjon. Bokmerk permalenken.